fredag 25 oktober 2013

Julmarknad på Brunnby musteri!

Nu vet jag när jag ska åka och köpa den där underbara glöggen jag skrev om igår; 5-9 december. Då är det nämligen julmarknad på Brunnby musteri. Det låter sååå mysigt!

Bilden är lånad från Brunnby musteris hemsida. Tyvärr är det ingen vinterbild, men när jag googlar på bilder från Brunnby musteris julmarknad så ser det jättemysigt ut!

Julmarknad - Mat och Kvalitetshantverk 5-8 december 2013

Julmarknaden på Brunneby arrangeras för sjätte året i rad. Marknaden äger rum i en rymlig lokal i anslutning till Restaurang och Gårdsbutik samt ute, utanför byggnaden i anslutning till ingången. Vi har omkring 50 platser inomhus och flertalet platser utomhus. Marknaden är inte störst men mysig och välbesökt, förra året välkomnade vi omkring 4000 besökare med varm glögg och pepparkaka - gratis såklart. Vi tycker inte att man ska betala för att besöka en julmarknad. På Brunneby har vi Fri entré och Fri parkering.

2 kommentarer:

  1. Det är väldigt mysigt där på Brunneby! Och sen finns det massor gott att köpa i musteriet. Enbärsdrickan är ett måste och sen gör de egen mjöd som man kan dricka som den är eller spetsa till lite efter behag. Missa heller inte citroncidern. För att inte tala om alla goda glöggsorter. Brukar vara en riktig julig känsla att åka dit.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter! Får nog ta en sväng upp till min syster då låter det som.

    sv. tycker absolut du ska pröva göra sugrörsjulgranar med dina elever!

    SvaraRadera