söndag 20 oktober 2013

Köpa nytt eller ej?

Det råkade ju bli ett Ullaredsbesök igår. Gratisresa med Lärarförbundet, vem kan säga nej till det? Jag fick tag på en hel del, och blev av med en hel del pengar... Det dyker nog upp fler inlägg med mina fynd, men här har ni några saker:
 
 
Julpapper 8,95 kr/rulle, rött band 6, 95 kr, servetter 9,95kr, tomte på svamp 29,95, tre smörknivar 8,95kr, stjärngosseset 8,95 kr (ifall Oskar vill vara stjärngosse, han ändrar sig snabbt och ofta), hjärtskål 19,95 kr och fyra små papplådor 29,95 kr (inte vet jag vad jag ska ha dem till, men de var söta).
 
Det har skrivits på flera julbloggar om konsumtionshysteri och jag håller med, egentligen borde det räcka med det vi har. Men samtidigt är det roligt med lite nytt. De senaste åren har vi varje höst fått med minst en tomte hem från Ullared varje höst, men nu tror jag snart att vi har så vi klarar oss. De tomtar vi köpt gillar jag och de kommer ställas fram i många år. De tillhör vår gemensamma familjetradition, som vi byggt upp nu under tio års tid. Sen har vi en del "gamla" saker, saker med minnen, de är nog de vi värdesätter allra högst.
 En lagom blandning av gammalt och nytt, men inga saker som är så trendiga att de måste bytas ut efter bara något år, är nog vår tanke.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det kanske lite hysteri, men man kan ju inte låta bli! :)
    Lite avundsjuk blir jag på dig som varit till Ullared, men det är lite väl långt...

    SvaraRadera