torsdag 31 oktober 2013

Morberg!

Min käre make lurade med sig sonen på en utflykt idag, nämligen att åka till Ica och köpa boken Morberg firar jul. Sonen fick godis, så han var rätt nöjd han också. Jag fick renovera i fred och sen fick jag ju läsa Morbergs fina bok, så jag var också nöjd. Jag gillar Morberg, han har rätt skön humor. Bilderna i boken är så mysiga och stämningsfulla. Att läsa den när jag var hungrig var helt fel, det kurrade såå i magen och jag ville genast äta en massa julmat!
Många av rätterna/godsakerna i boken har vi egna recept på, de byter man inte ut hur som helst. Men både jag och maken blev sugna på att göra ett och annat som vi inte brukar göra, t ex rödbetssallad, knäckebröd och gravad lax. Vi får väl se hur det blir till jul!
 
Jag vill också åka släde!
 
 

1 kommentar: