fredag 18 oktober 2013

Första snön!

 
Den kom snabbare än väntat, den första snön! När jag plockade fram frukost åt dottern tittade jag ut genom fönstret och tänkte: Oj vad mycket frost det har kommit! Efter en noggrannare titt insåg jag att det var snö! Barnen är överlyckliga!
Det är något alldeles speciellt med den första snön. Jag vet att jag har skrivit om det tidigare, men mitt starkaste minne av den första snön är från lågstadiet, när det började snöa mitt under en lektion och alla sprang till fönstret för att titta. Och fröken sa inte åt oss att gå och sätta oss!
Det här kortet är från vår baksida. Den här snön lär väl inte ligga kvar så länge, jag har varnat sonen och sagt att snön bara tränar, så han inte ska bli besviken. Det förstod han.
Det är så ljust och fint på marken!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med snö redan! Här nere i södra Skåne skiner solen och är 10 grader. Fin blogg du har förresten!

    SvaraRadera
  2. Visst är det något speciellt med första snön, varje år är det lika speciellt! Väntar med spänning på när den kommer till mig i år!

    SvaraRadera