onsdag 16 oktober 2013

Var hälsad sköna morgonstund!

Det här är ett av mina mest älskade julföremål. Den här hängde i mitt barndomshem och jag älskade att titta på den. Stämningen, vinterlandskapet... Jag har aldrig varit på en julotta, jag har aldrig orkat upp, men en sådan här slädtur till en julotta skulle jag vilja vara med om någon gång i mitt liv.
Mamma har broderat denna. Mina äldre syskon fick varsin i lite olika bakgrundsfärger och storlekar, men till mig orkade inte mamma brodera någon. Så när jag tjatade fick jag hennes, något jag är mycket glad över! Den hänger jag naturligtvis fram varje jul.
 
 

5 kommentarer:

  1. Vilken fin. Vi har också broderier som betyder mycket, som min mormor broderade och som har sin bestämda plats varje jul :)

    SvaraRadera
  2. Så fin! Det är verkligen något speciellt med saker som är gjorda av någon man tycker om. Vi har också en liknande bonad hemma som min gammelmormor gjort!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin! Det är ju något visst med julpyntet man växte upp med. Det blir liksom extra pirr i magen varje gång man ser dem, för det blir ju som om hela ens barndom kommer tillbaka. Jag skulle också vilja åka släde till en julotta någon gång.

    SvaraRadera
  4. Handgjorda julprydnader är verkligen som skatter!

    SvaraRadera