torsdag 24 oktober 2013

Två månader!

Idag är det två månader kvar till julafton!!! Det känns som om vi julbloggare/julbloggsläsare fortfarande är en rätt lite skara (av hela befolkningen) som tänker mycket på julen redan. Dock känner jag ingen direkt julstämning än. Jo, det glimtade till lite när jag hörde julmusiken på Ullared och så tomtarna stå och spela. Och jag såg en julfilm här om kvällen som jag inte sett tidigare, nånting i den fick det att klicka till sådär i hjärtat, en liten glimt av julen. Men annars är det bara roliga förberedelser inför julen, funderingar på vad som ska göras och provsmakningar och sånt.

I år är jag ute i rätt god tid med mycket. Paketkalendrarna har jag nästan alla paket till, jag har en del julklappar till barnen, maken, nåt av bonusbarnen och nåt syskonbarn. Vi har dock inte lottat vem som ska köpa julklapp till vem från Familjetomten. Där är vi sena!

Vad står på programmet här närmast nu då. Ja, lite små saker som att jobba heltid och plugga halvtid ett tag till (Jag är lärare och läser SO, lärarlyftet, för att få ytterligare behörighet.) och renovera sovrummet med mera.
Men på julfronten så ska jag försöka få tag på billigt saffran, få nån ordning på familjetomteriet, få barnen att dela ut jultidningarna de sålt, bestämma mig för vad jag ska baka till jul, baka lussekatter och pepparkakor (mitten av november brukar vara lagom) och läsa en eller annan jultidning.

Två månader är rätt kort tid egentligen, eller hur? Njut av den här tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar