söndag 13 oktober 2013

Årets smak från Abba!


Sill är något som hör julen till, även om jag inte har förstått att uppskatta det tidigare. Håkan hittade årets smak från Abba i affären idag, ingefära/lime. Håkan tyckte den var helt ok, men inget han kommer köpa igen. Smaken av ingefära fick honom att tänka på thailändsk mat, den var för otraditionell, tror jag han menade.
Jag själv har inte kommit så långt att jag gillar klara sillinläggningar, sillen ska vara dold i något kladdigt, smakrikt, så jag smakade inte. Men jag längtar till jul och de sillsorter Håkan brukar göra då!

3 kommentarer:

  1. Lime lät gott men inte ingefära. Jag är sådan att jag tar en pytteliten bit sill och en större bit ägg till varje tugga. Vill också ha mer klet än sill.

    SvaraRadera
  2. åh, vad spännande. jag gillar sill, så får väl testa den där jag med då :)

    SvaraRadera
  3. Gillade också bara kladdig sill förut men jag har lärt mig äta klara inläggningar nu. Ingefära och limesillen tyckte jag var jättegod men inte så julig kanske.

    SvaraRadera