söndag 6 oktober 2013

Juligt i juni

I juni var jag och min klass på studiebesök på ortens bruksmuseum. Till min stora glädje hittade jag gamla rullar med julpapper tillverkade på pappersbruket som tidigare fanns på orten. Naturligtvis tog jag fram mobilen för att fotografera. Jag höll på att bli stoppad, guiderna berättade att de har haft problem med folk som varit och fotat föremål. Dessa föremål har sedan stulits några dagar senare. När de såg att jag fotograferade julpapper var det dock ok, de trodde inte att julpapper var av intresse för en tjuv!
 
Jag gillar det blåa som det ser ut att vara ljus på!
 

4 kommentarer:

  1. Underbara papper!!!
    Och , ja, du borde kanske köpa tidningen trots allt =)
    Eller så smygbläddrar du i affären innan du slår till ;)

    SvaraRadera
  2. Underbara papper!!!
    Och , ja, du borde kanske köpa tidningen trots allt =)
    Eller så smygbläddrar du i affären innan du slår till ;)

    SvaraRadera
  3. Kul med dina tillbakablickar från året, papperna är jättefina!

    SvaraRadera