onsdag 9 oktober 2013

Fylla Sverige?!

Anna tänker göra en karta och se om vi julbloggare kan fylla hela Sverige. Kul idé! Jag talar om ungefär var jag bor och svarar på några frågor!

1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)?
Närke, sydväst om Örebro.
2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?
Ett kedjehus i änden av gatan.
3. Hur gamla (unga!) är ni?
Jag är 38 år ung!
4. Hur länge har ni julbloggat?
Jag började i oktober 2010. så det är min fjärde säsong som är igång.
5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?
Så fort som möjligt eftersom de är många. Färgglada papper mest.
6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?
Utegran, ett par ljusslingor. Skulle gärna ha mer.
7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?
Riktigt! Röda och silverfärgade kulor och glitter mm.
8. När börjar ni julpynta?
Adventspyntar några dagar före första advent, sen smyger sig ett och annat fram allt eftersom, nån vecka före jul kommer tomtarna fram och kvällen före julafton klär vi julgranen.
9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?
Inte så ofta. Jag har varit på Liseberg ett par gånger och i gamla stan några gånger.
10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?
Lasse Kronér eller Ernst
11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?
Gran, tror jag. De andra dofterna känner man kanske i hela december, men kvällen före julafton när granen kläs, då doftar det jul!

1 kommentar:

  1. Åh va kul att du också vill vara med! Vi börjar bli några stycken nu, verkligen superroligt! :) Och jag är så avundsjuk på alla som har riktigt julgran - jag vill inte ha det för att jag har två innekatter.. men jag får ställa ut en julgran på balkongen istället :)

    http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera