söndag 27 oktober 2013

Saturnus glögg med smak av Delicatoboll

Jag gillar inte chokladglögg. Inte de jag har smakat i alla fall. Jag är inte jätteförtjust i delicatobollar, jag kan äta ett par tuggor, men de är för mäktiga och mättande. Alltså borde jag inte gilla Saturnus glögg med delicatobolls-smak. Men naturligtvis köpte jag en flaska när jag hittade den.

Nu har jag smakat den. Det konstiga är att jag tycker den är jättegod! Den luktar precis som delicatobollar. Precis som delicatobollar! Fascinerande! Dock inte så positivt när man inte är så förtjust i dem, så jag förväntade mig en mäktig, sötsliskig glögg som jag inte skulle tycka om. Men så var det alltså inte. Jag tyckte den var jättegod. Söt, ja naturligtvis, det är ju glögg, men inte sötsliskig. Inte tung. Den lyckas smaka både glögg och delictoboll och vara god på samma gång. En positiv överraskning!

3 kommentarer: