fredag 11 oktober 2013

Frågor från en annan Johanna

Ett antal frågor från en annan Johanna (Mitt vinterland)!
 
Vad är det bästa med julen?
Att umgås!

Hur skulle din drömjul se ut?
Snö, trevliga släktingar, tindrande barnaögon och massor med god mat och gott godis!
 
Vilka tre saker önska du att få mest av allt i julklapp i år?
Jag vet inte riktigt än. Böcker står alltid på listan. Pengar så jag kan renovera sovrummet. Eller varför inte en systemkamera!
 
Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Jag gillar båda delarna, kan inte välja!
 
Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills?
1. Julens hjältar
2. Mysteriet på Greveholm
3. Pelle Svanslös
4. Julpussar och stjärnsmällar (favorit när jag var 11)
5. Stjärnhuset (favorit när jag var 6)
 
Vilka är dina favoriter bland alla andra julfilmer?
Love Actually!!!
 
Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Blandar gärna amerikanskt, engelskt och svenskt, gammalt och (lite) nyare.
 
Vad äter du mest av på julbordet?
Sill, nu för tiden. För bara ett par år sedan avskydde jag sill.
 
Vad dricker du helst till julmaten?
Hammars julmust
 
Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Julkola
 
När börjar du julpynta samt klä granen?
Adventspyntar strax före första advent, ställer fram tomtar nån vecka före jul och granen kläs dan före dopparedan.
 
Vilka färger har du mest av till jul?
Röd, vit, guld, silver och grön.
 
Ser du på Kalle Anka varje jul?
Ja
 
Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul?
Nej
 
(Bonusfrågor till julbloggare)
 
Vad är det bästa med att blogga om julen?
Gemenskapen bland julbloggarna, att få frossa i allt som har med julen att göra utan att det drabbar mina nära och kära.
 
Läser/ följer du alla andra julbloggar som finns också, eller kanske bara några utvalda favoriter?
Jag följer några utvalda men läser många då och
 
Hur tycker du att en bra julblogg ska vara?
Inte för mycket reklam. Glöggtest, att skriva om nya smaker och sorter av olika ät- och drickbara saker är helt ok, men en del rena reklamblogginlägg kan kvitta.
Mysiga bilder, tips och idéer på pyssel, dukningar mm. Recept. Det roligaste är när bloggarna är personliga, när man känner att man nästan lär känna någon på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du nämner Stjärnhuset, den var en av mina favoriter också när jag var barn. Tyvärr tyckte jag inte den var lika bra när jag såg den igen för två år sedan men absolut en favorit när jag var barn.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du svarade på min jullista :)

    SvaraRadera