fredag 11 oktober 2013

Blossa 13 - Dalecarlia



 Nu har vi smakat den. Vad tyckte vi? Som ni kanske vet så gillar jag inte starkvinsglögg, den smakar och doftar alldeles för mycket alkohol. Jag smakade ändå en klunk, det är tradition. Den doftade gott, men inte så annorlunda, den doftade mest vanliga glöggkryddor, kanel, ingefära, nejlikor. Håkan tyckte att den var mycket god, jag gillade den inte. Den är inte så söt, lite besk och sur. Vi funderar på om det kan vara tranbär eller rönnbär i den. Håkans arbetskamrat, som också smakat den, pratade om att den doftade apelsin, men det kände vi inte alls.

Till glöggen (jag drack Blossas äppelglögg) åt vi pepparkakor med en mycket krämig och god gorgonzola från Galbani, Intenso. Rekommenderas!

Har du smakat Blossa 13? Vad tyckte du?

1 kommentar:

  1. Jag har inte smakat glöggen och det är tveksamt om vi köper den, bra att läsa kommentarer innan man bestämmer sig. Jag är inte heller så förtjust i starkvinsglögg.

    SvaraRadera