måndag 15 oktober 2012

Önskelista

Jag har börjat fundera på vad jag önskar mig av tomten. Jag antar att tomten redan är i full gång i julklappsverkstan så här års?

* Överst på listan står en resa till värmen med man och barn. Så snäll tror jag dock inte att jag har varit i år.
* Familjetomten: Jag behöver verktyg! Verktyg som inte är rostiga och slöa, tumstock som Oskar inte har dragit isär åt fel håll. Gärna en verktygstavla också, så vi kan få lite ordning på verktygen. Presentkort fungerar också bra!


* Ett smyckesträd är också något jag behöver, alla mina halsband ligger huller om buller!


* Ett förkläde vore bra att ha. Det enda jag har gjorde jag i femman, bröstlappen är inte riktigt anpassad i storlek till en vuxen kvinna. Detta finns på IKEA
En pajform i porslin vill jag också ha. De formar jag har är så fula!

Så, det var början på min lista. Jag önskar mig böcker också, det gör jag alltid. Vi får väl se hur snäll jag har varit!

2 kommentarer:

  1. Ett litet tips bara.. för dina halsband, är att känga krokar på väggen till dem, så slipper du ha dem i hög. Detta har jag gjort i mitt sovrum, ett litet hörn på väggen där jag hänger mina halsband och andra smycken, tyvärr har jag kanske inte dem snyggaste krokarna dock.. menmen, ett litet tips bara :)

    (om du nu inte får ett smyckesträd av tomten då förstås.. :)

    SvaraRadera
  2. det var mig en genomtänkt lista, verkligen nått ialla hörn, så att säga.

    SvaraRadera