måndag 8 oktober 2012

Vem blir årets julvärd?

I år måste det väl nästan bli en kvinna? Efter två år på raken med män? Enligt Aftonbladet pekar oddsen på att det står mellan Gina Dirawi och Ebba von Sydow. Jag vet inte om jag är så förtjust i tanken på någon av dem som julvärd. Jag skulle hellre se Mia Skäringer i så fall! Anja Pärsson kanske? Det är ont om "julmysiga" kvinnor på SVT, tycker jag. Och Anne Lundberg, som är en av mina favoriter som programledare, har ju redan varit julvärd och lär väl knappast bli igen. Mark Levengood skulle jag gilla att se som julvärd,men det är väl knappast troligt att det skulle bli ännu ett år med en man som julvärd. Fredrik Lindström skulle nog kunna göra något intressant av "julvärdandet" annars.

Nu är jag nyfiken: Vem skulle du vilja se som julvärd? Vem tror du blir julvärd?

9 kommentarer:

  1. sv: Ser jag fram emot imorgon då =)

    Jag tror Ebba skulle vara bra. Eller varför inte Robin som har programmet Robins, eller så Peter Settman kanske

    SvaraRadera
  2. Mark Levengood hoppas jag, han är en riktig mys han :)

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig tänkt på Mia Skäringer som julvärd, men nu när du säger det skulle hon nog vara rätt bra för det!

    Blir det en man igen skulle jag gärna vilja att det blev Fredrik Lindström. Det har jag hoppats på i ett par år nu.

    SvaraRadera
  4. Ebba von Sydow skulle vsra perfekt tycker jag - hon ha rätta mysfaktorn. Inte Gina för sjutton - en sådan tillgjord människa.

    SvaraRadera
  5. Snälla inte Gina. Men blir ju säker hon :-/ Heller Sara Dawn Finer då som även hon var programledare för mellon.

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte komma på någon bättre gissning och om jag väl gissar brukar jag alltid ha fel. Så jag tror jag hoppar över en gissning i år

    SvaraRadera
  7. Oj, det vet jag inte. Men tror i alla fall inte jag vill se någon utav dem du räknade upp. Tåls att fundera på!

    SvaraRadera
  8. Jag har också tänkt Mia Skäringer faktiskt, jag tror hon skulle vara jättebra!

    SvaraRadera
  9. Jag skulle kunna tänka mig att se Måns Zelmerlöw eller Sarah Dawn Finer som årets julvärd. Det ska bli spännande att se vem det blir! :)

    SvaraRadera