onsdag 24 oktober 2012

Två...

...månader kvar! Vad fort tiden går. Det känns som om jag började säsongens julbloggande alldeles nyss, men det är ju en hel månad sedan.
Hur går det med din julplan? undrar du kanske. Jodå, rätt bra. Jag har strukit över det som är avklarat och skrivit dit nya saker med rött:

September:
Börja julblogga igen
Handla de första julklapparna (Ullared, jultidningar)
Handla julsaker (Ullared)

Oktober:
Handla mer julklappar
Dricka årets första glögg (gjordes i september)
Kanske se nån julfilm (barnen har tittat lite på Greveholm, men inte jag)
Titta på julsaker i affärerna
Leta julappar

November:
Baka lussekatter
Baka pepparkakor
Handla ännu mer julklappar
Se julfilmer
Lyssna på julmusik
Göra adventsfint

December:
Se julfilmer
Lyssna på julmusik
Fira advent
Baka julkakor
Fira lucia
Göra julgodis
Handla de sista julklapparna
Hugga gran
Ta fram tomtar
Handla mat
Fira jul

4 kommentarer:

  1. Så underbart med en "to do"-lista :)

    SvaraRadera
  2. Det jag gillar med din lista är att den känns glad. Det är inte bara en massa "saker jag måste hinna" utan även "lyssna på julmusik" Föredömligt!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken framförhållning! Duktigt!

    Gå gärna in och tipsa mig om din favorit-julkalender i min nystartade julblogg! :D

    SvaraRadera
  4. Var tvungen att byta domän och arkivet försvann.. Men skam den som ger sig, följ gärna min blogg! :D

    Kram

    SvaraRadera