söndag 21 oktober 2012

Familjetomten

Jag, min man, mina syskon med respektive och mina föräldrar brukar inte köpa julklappar åt var och en av oss från var och en av oss. Istället lottar vi vem som ska köpa julklapp till vem- dvs jag köper en julklapp till en av mina släktingar och skriver att den är från familjetomten. Nån av mina släktingar - jag vet inte vem - köper en julklapp till mig. Ett mycket bra sätt att hålla nere julklappsantalet men ändå ge varandra något!
Vem jag ska köpa julklapp till i år? Tyvärr, det får jag inte tala om. Hemligt!

 
 

3 kommentarer:

  1. Men vad smart! :) Detta ska jag absolut föreslå för familjen i år, eftersom vi funderat på hur vi ska göra med julklapparna i år.

    SvaraRadera
  2. Så där gör vi i kompisgänget också :)

    SvaraRadera
  3. Det var himla smart!! Ska föreslå det oss vuxna emellan.. Kan vara svårt att genomföra med mindre barn i släkten, men vi vuxna behöver inte 17 olika paket.

    SvaraRadera