lördag 13 oktober 2012

Provsmak av årets Blossa-glögg

Nu har vi smakat Yuzu & ingefära! Jag gillar inte starkvinsglögg, tycker att alkoholsmaken är vidrig, men en liten smutt var jag tvungen att ta. Luktade på den först, jag kände (utöver alkoholen) fina glöggdofter, med lite extra doft av ingefära. Ingen citrusdoft, men det är väl bäst att tillägga att jag är lite täppt i näsan. Sedan smakade jag. Då kom den lite syrliga smaken från yuzun fram, tillsammans med glöggsmaken. Inte så mycket ingefära dock. God smak bortsett från alkoholen, jag tycker verkligen att det är tråkigt att Blossa inte ger ut samma smak i en alkoholfri variant. Jag mailade faktiskt till dem och frågade, men de verkade inte särskilt intresserade av idén.
Gillar du starkvinsglögg så rekommenderar jag denna!

2 kommentarer:

  1. Det är alltid spännande med deras årliga smak! Men jag håller med dig om alkoholen, jag gillar inte heller det.

    Därför är det synd att de inte kan hitta på lite nytt på den alkoholfria sidan, även om den vanliga alkoholfria glöggen från Blossa är väldigt god!

    SvaraRadera
  2. jag är ju då en riktig fan av starkvinsglöggen. Vet inte vad det är men jag gillar när det är riktigt starkt och det har blivit standard så då är allt annat meigt. Men de år jag varit gravid har de alkoholfria alternativen varit helt klart godkända.
    Årets glögg gillade jag mycket för att det inte var en allt för främmande smak.

    SvaraRadera