lördag 27 oktober 2012

Stora Juljournalen

Jag brukar inte ofta köpa julmagasin. Det finns ju så mycket att läsa på nätet, jag har inte känt något behov av tidningarna. Men i år såg jag att Stora Juljournalen fanns i jultidningarna som barnen sålde från, så jag köpte den av dem. Det fanns en hel del roligt i den, isskulpturer, pepparkaksgran, strutar som jag skulle kunna göra med mina elever mm. Pepparkaksrutor med osttopping låter gott till glöggen!
En sak som jag inte riktigt begriper är dock den rosa färgen på tidningen och på flera saker i tidningen. Rosa är en avskyvärd färg tycker jag, dessutom passar den absolut inte till jul. Jul = rött i kombination med t ex grönt, vitt, guld. Rosa = något för barn under 10 år. Som tur är är ju smaken som baken - delad! och jag inser att det säkert finns många som nu sitter och irriterar sig på det jag skriver eftersom de älskar rosa. Men rosa ger inte mig nån julstämning!
 
 

3 kommentarer:

  1. En liten grej till dig: http://hellysjul.blogspot.se/2012/10/lankkarlek-pa-hogsta-niva.html

    SvaraRadera
  2. Gillar du tidningen förutom färgen? Finns ju sååå många jultidningar nuförtiden och man kan inte köpa alla (säger hon som har mängder hemma från föregående jular)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar rosa i allmänhet, men inte som julfärg :)

    SvaraRadera