lördag 6 oktober 2012

Varför?

Jag kom på en fråga till som jag vill ställa till er julbloggare:

Hur kom det sig att du började julblogga?

Själv började jag med min vanliga blogg. Jag vet att det i kanten av julbloggen, där jag hänvisar till min vanliga blogg ser ut som om den aldrig uppdateras, men det gör den. Flera gånger i veckan. Jag var hur som helst nöjd med att ha en enda blogg och tyckte att den nästan tog lite för mycket tid.
Av en slump hamnade jag för första gången på en julblogg, nämligen Elins Julblogg, blev inspirerad (jag älskar ju julen!) och efter ett tags tvekan (mer tid framför datorn var väl egentligen inte vad jag behövde) så startade jag min julblogg. Och jag tycker att det är så roligt!!!

Sen har det blivit en handarbetsblogg också... Och jag läser fler och fler julbloggar... Det här blir ju nästan ett heltidsjobb!

6 kommentarer:

  1. Visst blir det lite för mycket tid vid datorn emelllanåt...
    Jag har haft en hemsida om bla julen sedan 1999, när tiden inte räckte till att hålla hemsidan uppdaterad la jag ner alla sidor utom de om julen också stratade jag en blogg där jag visar det jag scrappar och pysslar. Efterso jag älskar julen hade jag en kategori om julen i min vanliga pysselblogg men det var alltid sura kommentarer om att man inte skulle skriva om julen i oktober osv. Till slut bestämde jag mig för att starta en separat julblogg för att kunna skriva om jueln när jag vill.Jag gjorde den efter julen 2009 och körde igång den på riktigt inför julen 2010. Numera är det sällan jag uppdaterar min hemsida om julen men den får ligga kvar. Jag hade den nere ett tag men då var det många som saknade den som brukar återvända till den varje jul.

    SvaraRadera
  2. Jag hade också en vanlig vardagsblogg fårn början som helt togs över av juligheter när julen närmade sig så då startade ajg julbloggen och nu är det bara den som är aktiv, vardagsbloggen har jag slutat med.

    SvaraRadera
  3. tyckte faktiskt det var en så intressant fråga så jag skrev ett blogginlägg om det :)

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid älskat julen och tokat runt varje höst inför den så det liksom föll sig naturligt. Men jag hade faktiskt aldrig läst någon julblogg innan jag bestämde mig för att skriva en och sen har det bara rullat på och jag hittade en del andra julbloggar. Nu har jag två bloggar. EN jul och en "året runt"

    SvaraRadera
  5. Jag älskar ju julen och har alltid känt mig lite ensam om att börja längta såhär på hösten så tillslut kände jag att jag var tvungen att hitta på nåt och då startade jag bloggen och helt plötsligt märkte jag att jag inte var ensam :)

    SvaraRadera
  6. Jag hamnade av en slump på Tomtemors julblogg under hösten 2009 och tyckte att det var en jättekul idé att ha en blogg som bara handlade om julen. Jag höll då på att spricka av jullängtan, men ingen annan i min omgivning var särskilt intresserad av julen så tidigt så jag bestämde mig för att starta en egen julblogg för att få ett utlopp för det. Jag måste nog skriva ett lite mer utförligt inlägg om det här någon gång.

    SvaraRadera