tisdag 23 oktober 2012

Äpple & Lingon

Ikväll har jag smakat Kullabygdens glögg med smak av äpple och lingon. Jag började med att lukta på den och fördes av doften tillbaka till barndomshemmet ( på Lingonstigen!) där mamma ofta kokade lingonsylt. Så nog doftade det lingon alltid. Tyvärr är jag inte alls förtjust i lingon. Men nu valde jag ju att testa en lingonglögg, så jag får väl "skylla mig själv".
 
Smaken då? Jo, som tur (?) är smakar den inte så mycket lingon, i smaken kommer det syrliga, friska äpplet fram. Gott! När den svalnar lite anar jag mer lingon i smaken.
Glöggkryddorna däremot lyser med sin frånvaro hela tiden. Är det inte så väldigt ofta med "smaksatta" glögger? Jag vill ju ha både smaken av äpple, eller vad det nu är för glögg jag smakar, OCH glöggkryddorna.

Nåja, den var inte otäck på något vis, syrligt äpple gillar jag och smaken var riktigt god, men tänk om glöggkryddorna hade fått komma fram också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar