söndag 28 oktober 2012

Makeover

Som ni kanske ser så har jag gjort om bloggens utseende lite. Det beror  på två saker, dels att jag inte var nöjd med hur den såg ut och delss att jag idag kom åt bilderna på min externa hårddisk. Jag har haft problem med att koppla in den ett tag. Måste köpa en ny!
Jag är ju dock ingen expert på detta med bloggdesign, förstår till exempel inte hur jag ska göra för att få headern att bli lika stor som resten, eller åtminstone mittcentrerad.
Jag bytte ut clipart-bilderna i kanterna mot egna bilder också, bjuder på lite julbilder på barnen i olika åldrar.
Vad tycker du? Förbättring eller försämring? Något som kan bli ännu bättre?

2 kommentarer:

  1. Det blev fint!

    Angående att centrera headern, prova det här.

    1. Gå in i Template > Customize
    2. Advanced > Add CSS
    3. I rutan som kommer upp skriv in detta:

    header {text-align: center;}

    Fungerar inte det kan du prova detta istället:

    #outer-header {text-align: center;}

    Om ingen av de fungerar vet jag tyvärr inte vad du ska göra. Blogspot kan vara krångligt när det kommer till CSS och sådant.

    Ursäkta om den här kommentaren kommer två gånger. Det såg inte ut som det ska när jag la publicerade den första gången...

    SvaraRadera