onsdag 5 december 2012

Gammeldags Mora Must

Det är ju roligt att testa nya, julrelaterade produkter, eller hur? Min svåger var i Dalarna här om sistens och när han såg den här musten så köpte han med en flaska till mig. Kul när släkten engagerar sig i ens bloggande! Jag hann dock inte fota den innan min man hade hällt upp ett glas åt ett av barnen, men jag hann med att provsmaka lite i alla fall.
Så här står det på deras hemsida: Gammeldags Mora Must tillverkas efter vårat eget recept från 1930 talet, smaken är mustig och fyllig med inslag av mörk choklad. Musten innehåller mer av de smakrikare råvarorna för att man verkligen ska uppleva hur det smakade förr.

Jag kan inte påstå att jag kände någon chokladsmak. Musten var god, jag tyckte faktiskt att den påminde mycket om min favoritmust, Hammars. Barnen gillade den.
..."smaken är mustig"... Borde inte det vara ett måste när det gäller must? :-)


Nu är jag nyfiken på vad syrran med familj tyckte om den?

1 kommentar:

  1. en av de godare men den slår itne Hammars julmust, den har ännu mer smak i gommen :)/ Syster Yster

    SvaraRadera