onsdag 12 december 2012

Lucka 12

The Christmas Song, "Chestnuts roasting on an open fire" eller "Merry Christmas to you"

Visst har någon av er julbloggare redan gjort ett trevligt inlägg om den här sången? Det kan inte hjälpas, jag måste ha med den här ändå. Den är ju så soft och skön! Jag ser framför mig hur jag sitter uppkrupen i en fåtölj framför brasan, utanför är det snöigt och kallt. Lite julmusik på, det är tyst och lugnt (barnen måste sova!) - riktig julstämning och julefrid...

Nat King Cole sjunger sången. Den är skriven 1944 av Mel Tormé och Robert "Bob" Wells. Sången skrevs under en varm sommar i ett försök av Bob att svalka sig genom att tänka svala tankar.

Det ska vara Nat King Cole som sjunger denna sång, jag tror akdrig jag har hört någon bra version med någon annan. Lyssna och njut!

1 kommentar:

  1. Ja visst är den helt underbar. Jag la upp den när jag tipsade om att rosta kastanjer. Det är min absoluta favoritjullåt. Nu höjer jag volymen och njuter :)

    SvaraRadera