fredag 28 december 2012

Dags att knyta ihop säcken

Vilken härlig tid denna höst har varit. Det är min tredje säsong som julbloggare och jag älskar verkligen gemenskapen på julbloggarna, i år mer än någonsin. Det känns som att jag har lärt känna flera av er andra julbloggare, visst är det konstigt att man kan känna så trots att man bara läst varandras bloggar?

Jag hade som målsättning att skriva minst ett inlägg om dagen, från 24 september till julafton (och jag räknade med några inlägg efter julafton också). Detta har jag lyckats med, det har blivit minst ett inlägg men ibland två, tre eller fyra. Det har oftast varit roligt att skriva och lätt att hitta något att skriva om, fast ibland har det varit svårt. I år har det nog blivit personligare än tidigare. Tidigare år skrev jag mer allmänt (inte så mycket om barnen mm) på julbloggen och personligt på min vanliga blogg, men i år har det blivit mer personligt om julen på julbloggen och om sånt som inte hör till julen på min vanliga blogg, om ni förstår hur jag menar.
Det som har känts toppen hela tiden är att läsa era kommentarer. Ibland har jag tittat in till bloggen innan jobbet eller på lunchrasten bara för att läsa kommentarer från er, alla goa människor därute!

Nu känner jag dock att det är dags att ge sig för i år. Egentligen har jag nog varje år tänkt att jag borde hänga i till Tjugondag Knut, eller åtminstone tills vi slänger ut granen vilket oftast inträffar strax efter nyår, men det blir visst inte så, inspirationen tryter. Jag kommer med all säkerhet fortsätta läsa er andra julbloggares inlägg ett tag till. Och om ni har bloggar ni skriver i resten av året så kan ni väl skriva en kommentar om det. Det kan ju vara roligt att läsa!

Mig hittar ni på min året-runt-blogg, Livet enligt Johanna. Den handlar mycket om mig och familjen, vad vi gör och så. Välkomna dit!

Blir det julbloggande nästa år? Jag vet inte. Det har varit väldigt roligt, men frågan är om jag har något nytt att skriva om eller om det bara blir upprepningar av vad jag har skrivit tidigare? Vi får se hur jag känner det till hösten, helt enkelt. Så, Farväl eller förhoppningsvis På återseende!

 
Gott Nytt År
önskar Johanna

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det blir på återseende! Håller med om att gemenskapen i julbloggarna är så fin. Känner som du innan säsongen känns det som upprepningar men eftersom jag själv gillar att återkomma till andras julbloggar så gör det nog inte så mycket om man skriver om samma tradtioner eller samma recept, det händer ju ändå alltid nya saker också, kanske man besöker någon ny julmarknad osv. Jag har en annan blogg men tyvärr uppdaterar jag inte den så flitigt men det får kanske bli ändring på det nu ;) http://scrappa.gladers.net

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for en flott juleblogg,har kost meg mye med den. Håper du kommer tilbake neste år;) nå skal jeg følge den andre bloggen din. Ha ett supert nytt år- alle gode ønsker til deg og dine:) lene

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Tack för 2012 hoppas du fortsätter blogga om julen i höst!

    SvaraRadera