lördag 15 december 2012

Rocky Road Fudge

Efter pepparkakshuset var det dags för Rocky Road Fudge. Jag har testat Leilas Rocky Road tidigare, den gillade jag inte alls, men jag hittade ett recept i en tråd på Familjeliv som jag kände att jag ville testa. Det var första gången jag använde kondenserad mjölk till något!
 
Rocky Road Fudge
200 gram mörk choklad
200 gram mjölkchoklad
25 gram smör
1 burk sötad kondenserad mjölk
2 tsk vaniljsocker
2-3 dl minimarshmallows
3 dl salta jordnötter
15-20 halverade dumlekolor

Klä en mindre form, 20x25 cm, med bakplåtspapper. Bryt chokladen i bitar. Smält choklad, smör och kondenserad mjölk över vattenbad. Rör tills det blir en smet. Låt svalna något. Rör i vaniljsockret. Blanda sist i marshmallows, dumlekola och jordnötter. Häll upp i formen och låt stelna i kylen. Skär sedan i rutor och förvara svalt.
 
 
Det här var riktigt gott!

1 kommentar:

  1. Det såg jättegott ut! Jag vill också testa det där, får göra det i år :)

    SvaraRadera