onsdag 26 december 2012

Greveholm - grevens återkomst

Jag har ju inte skrivit något om årets julkalender än, det måste jag ju göra.
Om vi börjar med min "relation" till "gamla" Greveholm, så minns jag inte att jag såg mer än nått enstaka avsnitt det året den gick. Jag var inte barn och hade inte barn, julkalendern var intressant som tradition men inget jag följde.
För några år sedan släpptes kalendern på DVD. Min äldsta bonusdotter, som fölljde den och älskade den när hon var liten, köpte den och min dotter som var 4-5 år fastnade för den och ville jämt titta på "Ivar".  Jag såg alla avsnitt, men inte i ordning utan nåt här och nåt där, beroende på när jag var i rummet där min dotter satt och tittade. Då var jag fruktansvärt trött på den ett tag. Fast jag gillade den också, den var ju lite rolig i alla fall.
Årets kalender då? Den uppfyllde inte alls mina kriterier på en bra julkalender, för man kan ju inte påstå att den är särskilt julig. Storyn var ganska tunn, greven mer jobbig än läskig, killkompisen väldigt störig och vissa delar av den hängde ihop lite för löst med det övriga. Men jag såg ändå fram emot att se den och jag har sett nästan alla avsnitt. Alltså måste den väl vara sevärd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar