onsdag 26 december 2012

Julkalendern 2013

SVT har släppt nyheten om nästa års julkalender! Det blir "Barna Hedenhös uppfinner julen".

Så här står det på svt.se: "Barna Hedenhös uppfinner julen baseras på karaktärerna från Bertil Almqvists klassiska böcker. Familjen Hedenhös återintroduceras i en nyskriven historia som tar dem på en hisnande resa till Stockholm anno 2013. De hamnar i komiska och spännande situationer när stenålder möter samtiden." Inspelningarna startar i januari. Läs mer här!

Vad tror ni om det? Jag gillar böckerna om Barna Hedenhös, frågan är om det går att få fram rätt känsla i en TV-produktion? Jag hoppas och tror att det kan bli bra!

Jag inser nu att jag fortfarande inte har skrivit om vad jag tycker om årets julkalender. Jag återkommer med ett inlägg om detta snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar