onsdag 5 december 2012

Lucka 5

Mary´s Boychild

Denna sång är skriven 1956 av Jester Hairstone och handlar om Jesu födelse. Den har sjungits av många, särskilt kända versioner är den första med Harry Belafonte och denna version från 1978 med Boney M. Jag har sjungit den sen barnsben, med den svenska texten "Det hände sig för länge sen", men jag tror att pappa brukade lyssna på den med Boney M. Jag tycker att denna version är helt underbar, ingen vanlig julsång direkt, men oh, vad jag blir glad av att höra den!

2 kommentarer:

  1. Jag blir också superglad av den! Man kan inte bli annat :)

    SvaraRadera
  2. Hihi jag undrade just när killen skulle få vad med och sjunga :) han stod för höftrörelsetna under första delen av sången ;) Underbart!!!! Älskar den sången oxå!!
    Maria (pastorsfrun)

    SvaraRadera