lördag 15 december 2012

Pepparkakshus

Idag har vi godisgörardag hemma hos oss! Först ut var pepparkakshuset. Vi kör på Annas Pepparkakshus, monteringsfärdigt. Orken och tiden finns inte till något annat. Till kristyren tog jag en äggvita, 4 dl florsocker och en tsk citronjuice. Jag passade på att inviga engångsspritspåsarna jag köpte för någon månad sedan, skönt att inte behöva diska en kladdig påse efteråt. Barnen hjälpte till att dekorera. Lite snett och vint kanske, men det är som det ska vara när barnen är med!
 
(Egentligen skyller jag bara på dem, det är kristyren som är minst vacker och den har jag haft på...)
 

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Vi har inte hunnit göra vårt pepparkakshus ännu, jag hoppas att vi hinner imorgon.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! :) Våran pepparkakssats vi köpte var tyvärr trasig så här blev det inget hus i år...

    SvaraRadera