lördag 1 december 2012

Maries tio snabba

Marie har skrivit fler julfrågor - här kommer mina svar:

Ris a´la malta eller risgrynsgröt? Risgrynsgröt. Den är ett måste på julen. Ris a´la malta är också gott, men inte ett måste.
Julmust eller coca-cola? Julmust på julen, även om Coca-cola är godare egentligen
I adventsljusstaken: blockljus, smala ljus eller flera adventsljusstakar? Flera har det blivit. Men måste jag välja väljer jag smala.
Köpta eller hembakade pepparkakor? Hembakade. Gjorda på hemgjord deg!
Russin eller pärlsocker på lussekatterna? Russin!
Med eller utan saffran i lussekatterna?Med!!! Annars är det inte lussekatter!
Kalendrar, ja eller nej? Ja, många!
Vilken är din absoluta julfärg? Röd
Paradis, Alladin eller mörk Alladin? Alladin
När bli mjuk pepparkaka godast, i sockerkaksform, muffinsformar eller långpanna? Sockerkaksform utan hål i mitten, alltså en vanlig rund form.

Jag har visst svårt att fatta mig kort...!

1 kommentar: