lördag 15 december 2012

Snickers!

Min son spelar spel på min Iphone, så jag kan inte fota och föra över bilder när jag vill... Därför får jag lov att visa snickers-bitarna när de är nerpackade i en låda och inlagda i frysen. Överst ligger de fula kantbitarna, som är för goda för att slänga... Några bitar ser i alla fall ut som de ska! Jag följde detta recept:
 
350g jordnötssmör
2dl sirap
2dl socker
9dl cornflakes
200g ljus choklad
 
Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull. Hetta upp blandningen under omrörning utan att den kokar. Häll smeten i en bunke, tillsätt cornflakes och rör ihop. Lägg blandningen över en plåt och kavla ut den. (Jag trycker med händerna) Smält chokladen i ett vattenbad och bred över kakan. Låt stå kallt tills chokladen har stelnat och skär sedan i bitar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar