fredag 21 december 2012

Lucka 21

Tänd ett ljus

Den första julen som jag och min man firade tillsammans brände jag en CD-skiva med sånger jag tyckte om. Många av dem har ni kunnat lyssna på här i min adventskalender. Den julen var min mans döttrer Mathilda och Josefin 14 och 12 år gamla och de tjatade sig till att den här låten skulle vara med på CDn. Den Cd-skivan har vi spelat varje jul sedan dess och åtminstone jag och tjejerna gillar den! Eftersom de lyckades få med Tänd ett ljus med Triad på CDn så känner jag att den måste vara med här också.

Sången är skriven av Niklas Strömstedt och Lasse Lindbom och inspelad av gruppen Triad (Niklas, Lasse samt Janne Bark) 1987.

Av någon anledning kan jag inte länka till ett youtubeklipp med orginalversionen (men det finns på youtube om du vill lyssna) så det får bli den här versionen från Allsång på Skansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar