måndag 17 december 2012

Vit choklad med mandelkrokant!

Nu har jag gjort något riktigt gott! Min man påstår att jag redan har gjort över med ett mindre lands årsförbrukning av socker och choklad den här julen, och ja, jag får väl erkänna att det blivit mycket mer än vanligt. Det är så mycket som jag vill testa. Har liksom gått all in vad det gäller julgodis... Så pratade jag med syrran, som hade testat det här receptet med vit choklad och mandelkrokant och jag kunde inte låta bli... Tur var väl det, det här var riktigt, riktigt gott.
 
 
Hur gjorde jag då? Jo, så här:
 
1 dl socker
1 dl hackad mandel
200 g vit choklad
 
Hacka mandeln. Smält sockret. Blanda i mandeln. Kladda ut röran på bakplåtspapper på en plåt. Bryt eller hacka krokanten i småbitar. Smält chokladen i vattenbad. Häll i krokanten. Allt får kanske inte plats, men det som blir över kan du spara. Gott på glass mm. Klicka ut i formar!
 
Testa! Sååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar